8 wrz 2013




Etykiety i koniec

Wkurzają mnie ludzie, którzy przyklejają innym etykiety i nigdy nie weryfikują, czy są one zgodne z rzeczywistością. Wszyscy przyklejamy innym etykiety, bo to ułatwia nam funkcjonowanie. Problem polega na tym, że są ludzie, którzy przykleją „na dzień dobry” komuś taką etykietę i już na zawsze patrzą na daną osobę przez jej pryzmat  – nawet wtedy, gdy etykieta jest przeciwieństwem tej osoby.

Nierozumienie koncepcji ideału

Wkurzają mnie ludzie, którzy mówią, że jak ktoś byłby ideałem, to byłby nudny. Przecież gdyby stał się nudny, to przestałby być ideałem. Ideał to nie kto,ś kto zachowuje się zawsze korekt w stosunku do jakiś ogólnych norm. To ty określasz, jaka powinna być osoba idealna, więc raczej nie ma szans, że będzie dla ciebie nudna, no chyba, że twój ideał ma być nudny.

Telefon komórkowy to smycz

Wkurzają mnie ludzie, którzy egzaltują się opowiadaniem o tym, jaką to smyczą jest telefon komórkowy. Jeżeli odczuwasz, że telefon komórkowy sprawia ci więcej problemów niż korzyści, to po prostu nie używaj go (poza tym zawsze masz wybór, czy odebrać połączenie, czy nie). Nigdy nie słyszałem takich stwierdzeń od osób, które naprawdę mogą odczuwać dyskomfort z faktu posiadania komórki, czyli gdy mają telefon służbowy i są zmuszeni odbierać wszystkie połączenia także poza godzinami pracy.

Pseudochrześcijanie

Wkurzają mnie pseudochrześcijanie, czyli ludzie, którzy uważają się za chrześcijan, choć nie mają pojęcia o tej religii lub też mają je całkowicie wypatrzone. Są to zwykle ludzie nietolerancyjni, agresywni, zawężeni intelektualnie i naszpikowani różnymi fobiami.

Nierozumienie normalności  

Wkurzają mnie ludzie, którzy twierdzą, że homoseksualizm jest normalny. Błędnie słowie normalny przypisuje się znaczenie „akceptowalny.” Powinno się mówić, że homoseksualizm jest  „ok” albo „w porządku”, czy jakkolwiek inaczej, ale nie, że jest normalny, bo normę określa większość. Słowo normalny określa częstość występowania. Homoseksualizm występuje w niewielkim procencie w społeczeństwie, więc nie jest normą. Tak samo nie jest normalny geniusz, wyjątkowo piękna kobieta, czy człowiek mający 2 metry wysokości ciała.


0 komentarze:

Prześlij komentarz